söndag 28 oktober 2012

För ett år sedan...

Denna dag gick jag till läkaren för att be om en remiss till en operation. Jag hade förberett mig genom att skriva upp alla olika metoder jag redan provat för att gå ner i vikt. Trots detta var läkaren väldigt skeptisk till att ordna med remissen till mig och jag fick vänta ett par dagar och tjata lite till för att det skulle hända. Men till slut fick jag som jag ville och detta är en av de bästa sakerna jag gjort i mitt liv. På ett år har jag tappat mer än 45 kg och motionerar tre till fyra gånger per vecka. Jag kan tyvärr får jag säga äta allt. Det hade varit bra om jag tex mått illa av godis men det gör jag inte. Där emot har jag ändrat mitt tänkande kring fika. Jag tycker inte det är alls lika gott med tårta och bakelser utan när jag ska fika väljer jag hellre en god macka.



Som sagt så har det här året varit omvälvande på ett mycket positivt sätt för min del.Jag är stolt och nöjd över mig själv för det jag har åstadkommit och framför allt för att jag vågade genomgå en operation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar