söndag 2 mars 2014

Vegetarisk

Min son bestämde sig nyligen för att äta vegetariskt och för att underlätta lite i vardagen för familjen där en är vegetarian och en äter GI och så jag som äter som vanligt så tänkte jag att idag kan vi hela familjen prova det vegetariska köket. Så jag har gjort biffar som vi ska äta i kväll som består mestadels av svamp och kikärtor. Till detta ska jag servera en kall sås med smak av citron och så blir det nog lite ris upptill till den som vill ha.



Till maken som äter GI blev det biffar som inte är panerade och till oss andra panerade i ströbröd. Maken äter nog kokta rotfrukter till i stället för ris. Så det ska bli spännande att prova detta vegetariska. Det är nog första gången jag gör något sådant över huvud taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar