onsdag 16 november 2011

Maginfluensa

Usch och fy. Jag har fått maginfluensa. Så typiskt när jag hade så många roliga och viktiga saker inplanerade. Det hela började igår eftermiddag precis när jag skulle gå hem från jobbet så kändes det precis som jag fick mensvärk. Men som jag sa till min kollega så kunde det inte vara det för mens har jag precis haft.

När jag kom hem gick jag på toa ett antal ggr och då började jag oroa mig för kvällen och den planerade tjej träffen som vi skulle ha hos min kompis Jessica. Jag ringde min andra kompis Malle som också skulle dit och vi pratade lite men jag bestämde mig tillslut för att åka ändå. När vi kom dit så hade Jessica gjort en kassler gratäng med ris, ananas och tomater och lite annat gott och det luktade himmelskt men så fort jag stoppade en bit i munnen så kände jag att den ville komma upp igen. Så jag uthärdade i ca 2 timmar och vi spelade lite kort men sedan orkade jag inte mer och gav upp och åkte hem.

Hemma blev det mer spring på toa och under natten så kräktes jag en gång. Det som i alla fall var skönt var att jag kunde sova mellan toabesöken under natten. Dock känner jag mig ändå rätt urlakad idag och har sovit en hel del under dagen. Ikväll skulle jag varit iväg med min svägerska och gjort roligt julpyssel men även det fick jag lämna återbud till. Så nu får jag samla krafter tills jag ska jobba på söndag igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar