måndag 7 november 2011

Viktigt

Ja och så var det här med vikten. Jag ska säga precis som det är. Jag har alltid varit överviktig så länge jag kan minnas. Jag kommer i håg redan som liten och mamma var med mig på 4 års kontrollen. Redan då sa läkaren till mamma att jag vägde för mycket. Sedan gick åren och jag gjorde mina tappra försök att gå ner i vikt och bli som alla andra. Detta lyckades jag inte speciellt bra med och när jag blev gravid med min dotter så gick jag upp en hel del som jag aldrig gick ner igen.
Så fyllde jag 30 och kände att mitt liv behövde en förändring. Jag skiljde mig och satte igång att träna och äta rätt. På egen hand lyckades jag gå ner 36 kg. Detta var ju förstås jättehärligt och jag fick många trevliga komplimanger men tyvärr så gick jag upp alla kilona och kanske lite till.
När jag sedan träffade min man och vi bestämde oss för att vi skulle gifta oss så började vi äta enligt GI metoden. Det gav vissa resultat för oss båda men inte heller detta blev bestående. Så nu har jag tagit ett lite omvälvande beslut. Mer om detta kommer jag att skriva längre fram i min blogg














Nu till kvällens fikastund så blev det frukt och lite ädelost. Någorlunda nyttigt och väldigt gott.



2 kommentarer:

  1. Vad ska du nu hitta på då det gäller din vikt?
    Operation eller bantning? Vad du än väljer så kommer vi att stötta dig. Det är viktigt för framtiden! Vi ses snart

    Marie-Anne och Lasse

    SvaraRadera
  2. Oj, det lät intressant. Vad kan det vara för beslut? Kram!

    SvaraRadera