söndag 8 juli 2012

Nya kuddfodral

Ja jag har ju egentligen en annan blogg som jag förr brukade lägga sådant här på , men min tanke är att allt ska sammanföras till den här bloggen. För visst kan det vara kul att blogga om inredning men det finns så mycket mer här i livet än bara inredning att blogga om. Så därför ville jag starta en blogg som man kunde skriva lite allt möjligt i , som den här.
Idag när jag satt ute i solen och bläddrade i ett gammalt men ack så kärt nr av Jeanne dárc living så fick jag en idé till mina kuddar i sängen. De fodralen som jag har haft där har varit vanliga vita i något plyschmaterial. De är mysiga men kanske inte riktigt i shabby chic stil som jag försöker köra i min inredning. Men som sagt idag så fick jag en idé så jag cyklade bort till ett närliggande Emmaus och införskaffade två lakan med spets på samt ett knypplat band att knyta i sidorna. Här ser ni resultatet.

Här ser ni den gamla och den nya.

Knytdetaljerna

Monogrammet

samt resultatet när de kom på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar