torsdag 5 juli 2012

premiärbad och simning

Idag har jag haft premiär på bad utomhus. Jag tog mig upp till min gamla hemort Oskarström och till deras utomhusbad Furulundsbadet där jag tillbringat ett antal somrar som barn. Vädret var inte så speciellt soligt men det var varmt och skönt och jag hade med mig lite jordgubbar, kaffe och en bulle samt lite vatten. Jag hade även med mig en bra bok som jag läste ett tag i.

Ja just på den här bilden så ser det kanske inte så mysigt ut men det var väldigt begränsat med bilder att välja på så det fick bli den här.
Som sagt som avslutning så klev jag i och simmade i 50 meters bassängen. Trots att tavlan informerade om att vattnet höll 25.3 +grader idag så var det jättekallt till att börja med och kroppen ville knappt lyda mig.  Men bara efter en längd så kändes det genast bättre. Så pass bra tom att jag simmade hela 1000 m. Ja jag är faktiskt lite stolt över mig själv. Ja och så var det det här kapitlet med badkläder ja. De två baddräkter jag äger är numera väldigt stora så innan jag begav mig mot Oskarström så sladdade jag inom Lindex i hopp om att hitta en turkos baddräkt som gärna fick vara lite rynkad över magen. Men utbudet var minst sagt begränsat i baddräktsväg. Det fanns bara röda och svarta. Så det fick bli en bikini i stället. En svart rejäl underdel och en turkos bh.

Jag tänkte att svart är alltid användbart och går att kombinera med flera olika överdelar. Egentligen skulle jag vilja ha en sk tankini men jag har inte hittat någon lämplig än så länge.
Nu i kväll har jag även varit ute på mer än en timmes promenad så motion har jag verkligen fått idag. Nu blir det att läsa en skvallertidning som slank ner när jag ändå var och handlade och sedan blir det premiär för sommar med Ernst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar