fredag 27 juli 2012

Premiärdopp i havet och löpning

Idag hade jag äntligen en ledig dag och jag vaknade till solsken och klarblå himmel. Detta fenomen inträffade knappast en enda gång under min semester. I alla fall så bar det så klart av till stranden. Sonen och jag samt en tjejkompis till sonen åkte till vår favvostrand i Ringenäs. Där tillbringade vi ca 4-5 timmar och jag badade två gånger i det kristallklara vattnet.

Stranden var i det närmaste fullproppad av badgäster idag. Det framgår dock inte på bilden för den här bilden är lånad från internet. När vi var nöjda med bad och sol så styrde vi hemåt igen och efter en välbehövlig dusch så blev det tacos mys i trädgården. Riktig hederlig fredagsmat. Jag köpte med mig en  dricka till stranden som jag dock inte drack där utan först tog efter maten. Den hette celsius och hade smak av grönt te mango och persika. Dessutom innehöll den uppiggande koffein. Den var inte supergod att dricka och dessutom innehöll den sötningsmedel men pigg blev jag i alla fall.


 Så när disken var undanstökad så bestämde jag mig för en löprunda på galgberget. Idag var jag lite wild and crazy så jag sprang rundan åt motsatt håll. Jag fick dock ingen toppentid utan tiden slutade på 37 minuter och 19 sek. Jag vet inte om det var för att jag sprang motsatt håll, eller om det var värmen eller om det var så att jag inte hade någon draghjälp idag i form av maken som gjorde att det blev ett sämre resultat än förra gången men jag är nöjd ändå. Det är dessutom den tiden jag har att jobba på nästa gång jag väljer att springa det hållet. Men det var skönt och välbehövligt att röra på sig lite. Nu stundar helgjobb så vi hörs i nästa vecka gott folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar