tisdag 9 april 2013

Helgen gjord och nu några dagars ledighet

Ja helgen gick bra fast det var lite jobbigt med maginfluensa på avdelningen men som tur är så har jag inte känt av något än så länge i alla fall.
Gårdagen fick mest betecknas som en vilodag. Min ambition  var att komma i väg på ett gympa pass i går morse men jag vaknade rätt så sent och kände att jag inte ville stressa iväg så det blev en power walk i stället. Ja den var inte att förakta för fy sjutton var ont jag har på baksidan på låren idag.

Igår eftermiddag var jag och mamma och barnens farmor hemma hos min dotter och tittade på en massa asienbilder som hon tagit på sin resa. Det var kul att se på allt som hon hade upplevt. Bland annat visade hon fina bilder från den kinesiska muren.



Idag började jag morgonen med ett indoor walking pass. Jag gillar verkligen den sortens träning. Det är lite lagom jobbigt. Efter en dusch hemma så gick jag bort till Emmaus - ett av mina nya favvoställen vad gäller klädshopping. Och till min glädje så hade de tag tre betala för två. Så det blev 6 "nya" plagg som fick följa med mig hem till min garderob. Jag köpte bla en svart kavaj samt en vit klänning som kanske kan komma till användning när min son tar studenten i juni. Till klänningen hittade jag en kort jacka från BikBok som jag slog till på. Ja det är alltid kul att shoppa när priserna ligger runt 100 kr plagget.
Dessutom fick jag ju två av plaggen gratis. Och i kväll efter boxingen så ska jag se om jag får med mig något mer plagg hem för min dotter ska anordna en sk klädbytarkväll i kväll. Det ska bli skoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar