torsdag 21 november 2013

viktigt eller kanske oviktigt vetande

Igår fick jag nya numret av topphälsa och då läste jag ett par för mig intressanta artiklar. Den första handlade om D vitamin som jag hade brist av tidigare. Så här står det i artikeln:
Visste du att du inte kan producera mer D vitamin med hjälp av solen i Sverige i år?Solen måste stiga 45 grader över horisonten för att dess UVB strålar ska sätta igång tillverkningen av D vitamin i kroppen.
Källa : Topphälsa nr 13 2013

Jag som ofta passar på att gå ut och gå när solen visar sig. Ja tji fick jag.


Sedan läste jag en annan kanske också intressant sak och det var att en orgasm är bättre för hjärnan än tex sudoku. Man hör ofta att det är bra att låta hjärnan få lite gympa i form av sudoku eller korsord men nu har forskarna upptäckt att en orgasm är bättre för det ökar blodflödet till hjärnan. Yupp yupp så är det men nu var det slut på viktigt oviktigt vetande för den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar