söndag 18 december 2011

fjärde advent

Ja nu går det med raska kliv mot julafton. Bara sex dagar kvar. Men jag har fixat alla julklapparna så någon stress är det inte här. Jag har även bakat det jag ska och eftersom vi försöker att inte äta så mycket godis i den här familjen så har vi skippat julgodisbaket i år. På tisdag är jag ledig så då blir det stora julstädningen. Så som sagt ..jag är lugn och sansad som alltid. Ja det är nog lite av mitt signum att jag inte stressar upp mig så mycket.

Idag blir det att åka en runda till ett par kompisar och hälsa på. Vi har på senaste tiden varit väldigt dåliga att umgås med vänner. Eftersom Johan inte kommer hem från jobbet förrän tidigast kl 18 så har det varit uteslutet att träffa någon under veckorna och på helgerna är det skönt att få vara hemma. Dessutom så hjälper jag mina föräldrar rätt så mycket eftersom min pappa är dålig.

Vi är  väldigt hemkära av oss och tycker om att bara vara hemma. Men ibland så kan det vara kul att träffa sina vänner, som i dag tex.

En bild på min vita tomte i hallen samt några polkagriskäppar i ett glas får avsluta detta inlägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar