torsdag 8 december 2011

Torsdag och ledig

Sååå skönt med en ledig dag. Det behövde jag verkligen. Fast "ledig" är jag inte i den bemärkelsen. Tvättberget måste tas om hand och sedan ska jag åka ut och hämta min mamma för en julklapps och matköps runda. Det är så att min pappa är gammal och dålig. Han fyller 90 år till våren och har alltid varit en stark och kreativ pappa som har fixat och hjälp mig när jag behövde. Som att laga punkteringar på cykeln och bygga kanin burar och trähästar som jag lekte mycket med. Dessutom hjälpte han andra att bygga diverse friggebodar och annat snickeri. Men nu har han lagt ner allt, tom livet. Han äter så gott som ingenting och dricker bara minimalt. Så vi förstår ju alla var åt det barkar. Men i alla fall så är det omöjligt att lämna honom ensam. Men min dotter och hennes kompis som båda pluggar till sjuksköterska har lovat att följa med och sitta hos pappa medan jag och  mamma gör inköpen.

Jag har även hunnit med ett pass på crosstrainern. Och vågen visade idag på -5,3 kg. Inte så jättemycket kanske på min kropp men om man tänker att det är 10 paket smör så är det en del i alla fall.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar