söndag 5 augusti 2012

Hälsningar från Horred

Den här helgen har vi spenderat hos en vän till oss. Han bor i ett litet samhälle som heter Horred och som ligger mellan Varberg och Borås. Vi anlände hit i fredags vid 16 tiden. Det första vi gjorde var då att gå ner och besöka ortens ica för att införskaffa lite förnödenheter. När vi lite senare var mätta och belåtna så spelade vi ett trevligt sällskaps spel som hette När och Fjärran.

Lite senare tog vi en kvällspromenad runt en sjö som hette Lilla Horredsjön. Där tog jag några fina bilder med min vanliga kamera men det får jag lägga upp bilder på senare för jag har inte med mig den kabeln hit.

Efter en god frukost på lördagsmorgonen styrde vi kosan först mot Fritsla och en butik som ligger där som jag länge velat besöka som heter Textil och råvarulagret. Där hittade jag superfina ljusstakar som ska stå på marmorbänken mellan vardagsrummet och matrummet där hemma. Butiken innehöll en massa fina saker och jag hade kunnat gå där i timmar och titta men eftersom min man samt vår kompis Tomas väntade på mig så fick jag behärska mig.


Därefter blev det Borås och supergod lunch på Jensens Bofhus med efterföljande traditionell mjukglassbuffé. Mätta och nöjda så gjorde vi en liten shoppingtur i centrum där jag lyckades hitta ett par jeans som jag inte behöver lägga upp utan som passade perfekt både i längd och och storlek. Dessutom slog jag till på en väska som jag tittade på tidigare  i somras men som jag inte köpte då för att jag inte använder väskor särskilt ofta . Men nu var den nersatt till 65 kr och då tyckte jag att det var ett lagom pris även om jag inte skulle använda den så värst mycket.
Som avslutning på Boråsbesöket åkte vi till knalleland och jag ramlade in på Myrorna där jag fyndade en gammal fin resväska som jag letat länge efter för 50 kr. I en annan affär köpte jag en fin sommartunika.
Trötta men nöjda med dagen återvände vi hem till vår kompis Tomas ställe, och efter matlagning så blev det underhållning i form av singstar och sedan en trevlig gammal film.

Idag ska vi ta en tur upp på ett berg en bit här ifrån och sedan ska vi förhoppningsvis besöka Tomas syster. Anna som hon heter är inte vilken person som helst utan Anna har en superfin inredningsblogg som jag har besökt många gånger. Hennes hem brukar vara med i olika inredningstidningar så jag hoppas att vi ska få göra ett besök hos henne. Det hade varit så kul att få se det hela "live".
Här är hennes blogg om någon är nyfiken http://mylovelythings.blogspot.se

Framåt eftermiddag/kväll styr vi kosan tillbaka mot Halmstad igen och jag kan säga redan  nu att vi har haft en jättetrevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar