söndag 26 augusti 2012

Helgen som gick

Ja det är ju inget överdrivet bloggande från min sida just nu. Jag vet inte riktigt varför men dagarna bara rullar på och ibland känner jag att jag inte har så mycket att skriva om. Men nu är det söndag och det har varit en riktigt trevlig helg. I fredags kom vår kära kompis Tomas ner. ( ja jag vet , det var inte längesedan som vi var uppe hos honom) . Då blev det god mat, foto tittande och filmtittande. På lördagen drog vi söderut mot Helsingör. Där gjorde jag ett toppenfynd - en ny vinterjacka av dun . Och detta till det facila priset av 270 ddk.


Den uppfyller alla krav som jag har på hur min blivande vinterjacka ska vara. Den är varm, den går ner över rumpan och den har en luva. Perfekt för mig i vinter.
På kvällen tog vi det lugnt,drack lite gott vin och avnjöt några ostar som vi köpt med oss hem.

Idag började jag dagen med en löprunda på berget. Det blev den vanliga tiden på 33 min. Efter dusch och frukost så bar det av ut i skogen och där hittade vi de här små rackarna...ja eller små och små...


Så då blev det svampstuvning med fläskfilé och klyftpotatis till lunch.. Omnomnom!!!!!

1 kommentar:

  1. Du vill ha din vinterjacka precis som jag vill ha min. Har insett att jag kommer behöva nya vinterkläder. Känns lite småjobbigt.

    SvaraRadera