söndag 12 augusti 2012

Sammanfattning av helgen som gick

Igår lördag besökte vi den traditionellt årligen återkommande Sjönevads marknad. Jag gjorde inga direkta fynd men min man köpte både gummistövlar och t-shirt. Vi åt langos och njöt av det fina vädret. Där var massor av folk som ville fynda så man fick snirkla sig fram.


På hemvägen drack vi en kopp kaffe hos våra vänner RochR, som följde med oss genom trängslen i Sjönevad. På hemvägen fiskade vi upp lite kinamat som fick bli kvällsmat.
Vi hade läst i tidningen om att det skulle vara en massa stjärnfall på kvällen så när kl var 22 så gick vi ut i trädgården och spanade upp mot himlen. Min man såg ett stjärnfall men jag missade det helt. Efter en timma blev vi så trötta att vi gick in och kröp i säng. Så var den dagen över.


Idag söndag började vi dagen med en god frukost i trädgården. Där och då bestämde vi oss för en löprunda på berget. Det blev de vanliga 5 km. Den här gången mätte jag inte tiden utan sprang bara för motionen och njutningens skull. Väl hemma igen så gav jag mig på vardagsrumsfönsterna och fick de putsade och nya gardiner upphängda. Det var verkligen på tiden. Efter en välbehövlig dusch så blev det lunch. (resterna av kinamaten) Därefter slank en äppelpaj in i ugnen från äpplen plockade i trädgården. Medans den svalnade satt jag och njöt och läste i solen en bra stund. Sedan blev det fika i trädgården. Ja det är väl ungefär så helgen har varit för oss här på Skånegatan. Nu är det dags att ta tag i en ny vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar