måndag 3 juni 2013

Jag har nog förbättrat min kondis


För jag tyckte inte att Janicas pass var lika jobbigt idag som det var förut. Jag kunde ge mer i hoppen och i
de snabba rörelserna.Janica är andra tjejen från vänster som gör det snygga hoppet.  Min favoritlåt under hennes pass är den här. Man blir så glad av den och då är det lätt att ge järnet


I refrängerna så ska man hoppa på stället och sträcka armarna upp i luften. Jag tycker att man blir riktigt lycklig då.
Som i alla pass så är det streching i slutet som gäller och på tal om streching så läste jag en intressant artikel om det här om dagen. Tyvärr så hittar jag inte källan igen men det stod ungefär så här:
Att stretcha efter träning vet nog de allra flesta är bra för att undvika så mycket träningsvärk men nu har forskarna även sett att blodkärlen blir mer elastiska och därmed får man en bättre genomströmning och proppar och annat kan ev undvikas. Så glöm inte den viktiga stretchingen efter passet. Nu ska jag duscha. Igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar