fredag 28 juni 2013

Om att äta ute som opad

Igår gjorde vi ett halvspontant besök på Bulls uteservering och jag passade då på att beställa deras räkmacka som enligt mig måste ätas i alla fall en gång per säsong. Problemet är bara att den är gigantisk. Jag orkade inte äta hela före operationen och definitivt inte nu efteråt.

Så jag frågade om det gick att få den i en mindre version ,men det gick inte. Tydligen inte ens om jag visade upp mitt kort från Aleris som intygar att jag har genomgått en gbp och därför inte kan äta så mycket. Men servitrisen och jag kom överens om att jag kunde ta hem resterna i en sk doggybag. Så så fick det bli.

Så det blev en smidig lunch idag. Underbart gott med handskalade räkor. Majonäsen lämnade jag dock kvar på tallriken igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar