tisdag 6 augusti 2013

Åska - älskar och hatar

Jag har ett konstigt förhållande till åskväder. Jag avskyr dem pga rädsla men ändå någonstans så tycker jag att det är mysigt. Idag varnar de för att ett stort åskväder ska dra in över Halland. Och jag har redan läst på facebook att folk har drabbats av det. Men ofta när jag förbereder mig, för det gör jag för ett åskväder så blir jag så att säga blåst på konfekten. Ofta händer det ingenting alls. Och så har jag varvat upp i onödan.

Jag har också kommit på mig själv med att vilja ha saker klara innan det eventuella åskvädret bryter loss. Jag har klippt gräset,( ja det kan ju vara bra att göra innan regnet kommer i alla fall ), jag har handlat och köpt hem något gott till kaffet, jag har diskat, burit bort återvinningen  för helst vill jag att allt ska vara fix och färdigt innan ovädret kommer. Varför????? Jag har inget bra svar på detta. Jag kom också på mig själv när jag körde hem från affären och såg att alla människor levde på sina liv som vanligt och ville ställa mig och ropa: -men hallå det ska faktiskt bli åskväder. Gå hem och förbered er!!!! Ja fast det gjorde jag förstås inte. För vad ska man förbereda sig för? Och de flesta andra människor tar det nog som det kommer och bekymrar sig nog inte för om det ska bli åska eller ej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar