fredag 2 augusti 2013

När man köper på en höft

Min hall den börjar så sakteliga att ta form. I går kväll - läs i natt målade jag en lagerhylla som jag nu har satt skorna på. Därmed är en del av vårt skoförvaringsproblem löst. Nu funderar jag bara på om jag ska ha någon form av draperi framför skoavdelningen. Det är väl inte det vackraste man kan titta på.

Ja så får det nog bli. I alla fall för att komma till saken så köpte jag igår en jättesmidig (trodde jag) klädstång på hjul som jag tänkte ha i vår fasta garderob i hallen att hänga jackor på. För en av anledningarna till att vi gjorde om i hallen var att jag är trött på att se dessa jackor hänga där. Så sagt och gjort, in på Jysk och köpte en sådan.

Glad i hågen monterade jag i hop den men när jag skulle ha in den i garderoben så stötte jag på ett problem.. den var för stor......!!!!

Hur jag än tryckte och vände och vred så gick den inte in.....Ja jag kanske skulle ha kollat upp måttet innan jag köpte men jag tyckte att det var väldigt gott om plats där inne....not. Så idag får det bli en ny jakt på klädstänger. Kanske ska satsa på en som man sätter upp på väggen. Fortsättning följer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar