måndag 5 augusti 2013

Nya dagbädden - en reseberättelse

När jag får någonting för mig så brukar jag oftast inte ge mig förrän jag har fått det jag vill. Så häromdagen så fick jag en idé om att jag skulle skaffa mig en sk dagbädd och ställa framför fönstret i vardagsrummet. Detta ska då i första hand bli min nya läshörna men också en viloplats eller en plats att sitta på och filosofera och titta ut genom fönstret med en kopp thé i handen. Ja och så kan den även då användas som gästsäng när så behövs. Så jag började mitt letande på blocket där jag hittade några intressanta objekt. De flesta längre bort såsom i Göteborg eller Malmö. Men så hittade jag igår en i Ängelholm eller snarare Hjärnarp. Så idag på förmiddagen så styrde vi kosan dit och hämtade upp sängen som var så gott som ny.

Eftersom vi inte fick in riktigt hela sängen i bilen så valde vi att köra småvägarna hem och när vi ändå passerade en lokal Ica affär så bestämde vi oss för att ha en oplanerad picknick som lunch.



Vi hade det riktigt mysigt och satt i en väldigt fin miljö på Hallandsåsen.

Ja och hem kom vi så småningom. Och här ser ni resultatet så nu ska jag ut och leta virkade överkast och fina kuddöverdrag som ska pryda min nya mys/läshörna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar