torsdag 30 januari 2014

Ett litet nyttigare snacks/fika

Idag har jag provat att göra ett slags banan snacks som jag läste om någonstans. Det var väldigt enkelt och nu återstår bara att se om det är gott också.

Du behöver:

banan
jordnötssmör
mörk choklad
ev nötter

Skär bananerna i en till två centimeter tjocka skivor. Lägg dem på bakplåtspapper ( jag använde formar ). Bred på en klick jordnötssmör och lägg sedan en skiva banan ovanpå.
Smält mörk choklad och häll över bananerna. Lägg ev på en nöt på varje banansnack. Jag använde valnötter.
Låt stå kallt tills chokladen har stelnat.


Och som sagt jag återkommer med ett omdöme när jag har smakat.

Uppdatering: Nu har jag smakat och det här snackset får klart godkänt. Jag hade 70 % choklad med smak av kokos och det funkade bra men det är ju en smaksak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar