måndag 13 januari 2014

Om att köpa kläder

Idag var jag inne i stan och kollade lite efter en tröja. Jag vill att den ska vara lite längre långärmad mjuk och gärna i vitt eller beige utan en massa tryck på. Höga krav? Nej det tycker jag väl inte. Men i urvalet som hängde i affären som visserligen var på rea så fanns det bara stora storlekar. Min storlek 38 fanns inte att uppbåda. Förr när man var stor så upplevde jag alltid att det aldrig fanns stora storlekar kvar, nu upplever jag alltid att de mindre storlekarna saknas. I alla fall så gav jag upp letandet efter en tröja men hittade i stället ett par jeans med kräppning fram i stället för dragkedja. Jag stod och tvekade mellan storlek 38 och 40 men tog till slut 38orna med mig in i provrummet. När jag väl krängt av mig jacka och överdragsbyxor och fått på mig byxorna så visade det sig att byxorna var alldeles för stora och satt säckigt över baken. Så på med allting igen och ut och kolla efter stl 36...vilket så klart inte fanns. Däremot fanns storlek 34 men det förstod även jag att det inte skulle gå. Så det blev inte heller några byxor för mig.


Jag hittade också en ganska snygg klänning i stl 36 som satt bra men som jag inte kände att jag behövde så inte heller den fick följa med hem. Ingen jaktlycka för mig idag inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar