fredag 31 januari 2014

gymet

Ja gymet är inte min favoritplats direkt. Min man bytte gym i höstas ( läs oktober ) och sedan dess har inte jag satt min fot där. Ja alltså jag har ju deltagit i cirkelgym och gjort andra gruppövningar men just gå dit själv har jag inte gjort. Dock märkte jag efter ett tag att jag blev mindre fast i kroppen och speciellt i bålen så idag tog jag mig i kragen och gick dit. Jag började med uppvärmning på löpbandet där jag ömsom gick ömsom sprang i ungefär 15 minuter. Sedan körde  jag körde de övningarna som jag tyckte var roliga utan att sätta någon press på mig själv att jag skulle klara ett visst antal, och gjorde även ett par nya. Som avslutning körde jag planka i trx banden med knäindrag Jag tror att den övningen  är mycket av förtjänsten till fastheten.


Så nu sitter jag här med degarmar men jag kände mig väldigt nöjd och glad när jag gick därifrån. Jag hade gjort de övningarna som jag tyckte om och det kändes bra i kroppen. OCH det finns fördelar med gymet....det finns alltid plats och man behöver inte boka. Och i alla fall i dag verkade det som den värsta hysterin kring alla nyårslöften som ska infrias ha lagt sig lite i alla fall.

Så nu stundar helgen och egentligen jobbhelg men jag har tagit semester lördag och söndag för vi ska fira min äldste son som fyller 20 år så jag jobbar bara i kväll och det känns inte särskilt betungande. Så jag önskar alla en trevlig helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar