lördag 15 februari 2014

Alla hjärtans dag

Dagen började med att jag cyklade till jobbet vid 06.45  och då spelade koltrasten lite försynt från en takås. Så underbart. Jag kunde inte få en bättre start på dagen. På jobbet hade vi en god fredagsfrukost och sedan kom ledningen med en sådan här till varje person som jobbade på alla hjärtans dag.


En lång fin ros. När jag kom hem så fick jag ännu fler alla hjärtans dags överraskningar. Det här mötte mig på sängen.


Inuti paketet fanns ett jättefint silverhalsband med ett hjärta. Allt detta hade min kära man fixat till mig. Jag var inte lika romantisk som honom men han fick ett kuvert med några trisslotter samt en Harry boy. Så vem vet...snart är vi kanske miljonärer!!!

I alla fall så lagde vi en god middag som bestod av fläskfilé som vi fyllde med lök vitlök timjan körvel och smör och som vi penslade med soja innan den åkte in i ugnen. Till detta åt jag en potatisgratäng och mannen lite ugnsbakade rotfrukter. Vi drack ett jättegott rödvin till detta, ett av dem som jag vann på vinlotteriet för någon vecka sedan.


romantiska dukning för två 


levande ljus tända överallt


Efterrätten bestod av chokladdoppade jordgubbar, en ny favorit. Helt sagolikt gott.

Efter maten blev det tv i form av finalen av På spåret, Skavlan och sedan ett avsnitt av Ironside innan vi kroknade och gick och la oss. Ja det var en härlig alla hjärtans dag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar