måndag 24 februari 2014

Premiär på säsongens löprunda

Ja idag vaknade jag upp till ett underbart vårväder så när jag hade ätit frukost och tittat lite på tv så bestämde jag mig för att det var dags att bryta joggingvilan och ge sig ut på säsongens första löprunda. Så jag satte av i Aleskogen och det var riktigt skönt. Utan någon större ansträngning och följande tempot i låtarna som jag lyssnade på lät jag tankarna löpa fritt och rensa hjärnan lite efter helgjobbet.



 När jag sprungit nästan 3 km så infann sig en ny känsla...kanske inte riktigt lika angenäm som den jag kände när jag susade fram genom skogen...nämligen känslan av att behöva besöka en toalett för att göra nr 2..... ( trots att jag hade besökt toa precis före löpningen )inte så kul känsla när man är lite drygt 3 km från hemmet och toaletten.
Men det var bara att så snabbt som möjligt ( nu i gångtempo ) ta sig längs med Tylösandsvägen hemåt. Vid ett par tillfällen tvivlade jag på att jag skulle lyckas att ta mig hem utan att förstöra trosorna men hem kom jag och sällan har väl en sådan här syn gjort mig mer lättad och lycklig


Så nu sitter jag här lättad, nyduschad och med en proteindrink i handen. Snart ska jag gå till Netto och köpa lite lunch för det var bara inte att tänka på när jag passerade där för en halv timme sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar