tisdag 25 februari 2014

Bokrea samt jakten på en morgonrock

Ja idag startade ju som bekant bokrean och som den läslystna jag är så var jag ju tvungen att botanisera lite i det utbud som bjöds. Jag tyckte dock inte det var några större sensationer men jag fick i alla fall med mig två små godbitar hem.


Jonas Gardells första bok i trilogin Torka aldrig tårar utan handskar samt en för mig ny bekantskap Lucy Dillon Ensamma hjärtan och hemlösa hundar som beskrivs som en feelgood bok och det kan ju aldrig vara fel.  Jonas Gardells böcker om aidssjukdomen har jag länge velat ha och i år tyckte jag att det var ett helt ok pris på dem.
Jag hittade även en bok av en av mina favoritförfattare Denise Rudberg. Den tredje boken i serien om åklagare Marianne med titeln Bara tre kan leka så men de tog 249 kr för den och det tycker i alla fall inte jag är så mycket bokrea. Så det blev inget med det.


Inte heller blev det någon morgonrock trots att vi letade i genom så gott som alla affärer i stan som kan tänkas sälja en sådan. Jag hittade en på Hemtex och en på Triumph men båda låg på över 500 kr och jag är lite snål ibland så jag tyckte att det var lite i mesta laget. Min nuvaranade är i vit fleece och det var en sådan jag tänkt mig men jag vet att jag gav 199 kr för min. Så jag får dras med den ett tag till trots att den är i stl XL och alldeles för stor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar