lördag 19 maj 2012

Lördag - ledig men inte bakfull

Ja alltså det var vårfest på jobbet igår. Och vilken härlig fest det var. Vi började med förfest i en av Halmstads mer centrala fashionabla områden hos bästa N. Vi satt på hennes gigantiskt inglasade balkong och drack lite cider och åt frukt, nötter och annat gott.

När klockan var lite efter sju så drog vi oss in mot vår festlokal som i det här fallet var Mårtensson. Där fick vi en välkomstdrink och sedan en gudomlig medelhavsbuffé med jätteräkor, pasta, foccachia bröd, lufttorkad skinka, köttspett, marinerad fläskfilé och annat smaskens.
Till efterätt så fick vi en kladdkaka med grädde samtidigt som vi fick lösa lite rebusfrågor...typ hitta ett namn, tex kan han slå  på ett snöre....Knut. Och sedan hitta svenska städer som tex penningbrygga...Örebro.Jag och min kollega Ann var så bra så vi vann hela tävlingen och fick varsitt biokort laddat med hundra kronor. Så ikväll blir det bio, men mer om detta lite senare.

Därefter var det livemusik med dans i flera timmar. De spelade allt från gamla goa discohits från Abba till det som spelas på Mix Megapol. Underbart att få röra på spirorna men idag känns det så klart i benen. När klockan var efter 23.00 så stängde de den lokalen som vi befann oss i och de som ville fick fritt inträde till nattklubben Bond men då tog jag mitt skoskav och en lätt huvudvärk och begav mig hemåt i försommarnatten. Förvånandsvärt pigg vaknade jag vid 07,30 idag.

Som jag skrev förrut så blir det bio i kväll. Den nya med Jonny Depp. Ska bli mysigt men innan dess så ska det tvättas och hängas gardiner samt handlas lite. Ha en skön lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar