torsdag 24 maj 2012

torsdag - källarröj och styling

Morgonen började med en 5 km powerwalk tillsammans med min jobbarkompis. Det är skönt att gå tillsammans med någon ibland för då blir tempot högre än när jag går själv. Sedan blev det en handling på Maxi innan dottern kom. När vi hade avnjutit en god kycklingsallad i trädgården satte vi i gång med projektet som hon kommit för att hjälpa till med nämligen att röja och slänga i källarförrådet. Ja ni ser ju själva hur mycket saker som vi hade instoppat i förrådet.

Men en hel del blev slängt eller skänkt och några bortglömda saker hittade dottern som  tex hennes allra första klänning.

Och när allt var inplockat igen och det som inte skulle sparas var utburet till bilen så blev det så fint igen,

Sedan var det dags för styling. Dottern ville prova att sminka mig som hon brukar sminka sig själv. Hon la makeup och fixade håret med plattången och efter ca 70 olika bilder som hon tog på mig så valde jag det här kortet. Håll till godo.

Det har varit en riktigt härlig och aktiv dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar