måndag 19 november 2012

shapeup

Jag fick ett tips på Jennifers blogg om en app som gör att man lätt håller reda på vad man äter och hur många kalorier man får i sig respektive gör av med på en dag.Den heter shapeup och jag tycker den funkar jättebra för mig Som jag skrev för ett tag sedan så stod vågen stilla men sedan jag började skriva in det jag äter så har den rört sig neråt och stod idag på 73 kg. Jag tror att när jag ser svart på vitt hur många kalorier saker och ting innehåller så blir jag inte lika benägen att stoppa det i munnen. Samtidigt kan jag också se att tex idag har jag tränat och gjort av med en massa kalorier och jag kan med gott samvete äta något extra utan att för den sakens skull komma upp i någon otillåten kalorinivå.
Det här är en bild jag hittade på nätet och inte min egen men det är en liten hint om hur den ser ut. Jag tycker att den är lättanvänd och den är gratis. Sedan kan man betala en summa om man vill och få ännu fler funktioner som tex att koppla runkeeper ihop med denna appen men för mig duger gratisversionen gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar