tisdag 13 november 2012

trädgårdspyssel

Jag har drabbats av lite julkänslor och kände att kreativiteten flödade så jag passade på att fixa en hjärtkrans vid ytterdörren idag. Jag åkte ut till skogen för att plocka lite mossa och annat användbart material. Jag var allt lite skraj för att möta vildsvin i skogen men jag klarade mig tack och lov.

Här är resultatet.

Jag fixade även lite mys till fåglarna när jag ändå var i gång. Den här idéen fick jag av min jobbarkompis som fixade ett sådant här bord på jobbet och även äpplena kommer från hennes trädgård-

Vi får se hur länge det dröjer innan kråkorna vandaliserar alltihop.

När jag ändå var ute i skogen passade jag även på att gräva upp ett granskott och ta med mig hem. Ja jag vet att man inte ska göra så men det här var med all säkerhet självsått och det fanns tusentals andra skott runt omkring. Och redan förra året ville jag jätte gärna göra så här inför julen men det blev aldrig av så nu fixade jag det och det känns riktigt kul och mysigt

Så nu har startskottet för julpysslet börjat och jag har det redan riktigt julmysigt i köket :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar