söndag 24 mars 2013

Helgen som gick

Ja den gick alldeles för snabbt enligt min mening. Men nu säger kalendern att det är söndag så man får väl tro på det då. . Vad jag har hittat på i helgen? Hmmm låt mig se...Jo jag var på gymet i går förmiddag. Jag har inte varit där på nästan en månad så det var väl hög tid. Som jag säkert har nämnt förut så är inte just gymet min favoritplats på Friskis men jag vet att det är bra att gå dit så det gör jag ibland. Just i går hade någon form av prova på dag så där fanns gott om instruktörer på plats så då passade jag på att få visat lite nya maskiner för att det ska bli roligare att träna. Och ja det känns som om jag ska dit snart igen och prova dessa nya övningar.



Bla den här övningen som kallas chins fick jag i mitt program. Och den kändes riktigt bra så det ska bli kul att göra den igen.

Efter hemkomst och dusch så begav vi oss in till city för lite shopping och lunch. Jag köpte mig en vårjacka, inte helt oväntat en rosa sådan från Kappahl. Det är en sådan där lättviktsjacka i dun som man kan vika ihop i en liten medföljande påse.


Ja alltså den här jackan som tjejen har på bilden. Den är från deras nya kollektion från Hamton republic.
Därefter blev det en klassisk burgare på Bulls. Den är alltid lika god och vi utnyttjade vår kupong i njuta häftet som snart går ut, så man får ju passa på. Snart sätter de upp uteserveringen igen...längtar längtar.

Ja och idag ordnade vi lite brunch här hemma på förmiddagen. Sonen hade bjudit hit en kompis som vi mumsade alla fyra. Det blev de klassiska sakerna. Bacon, ägg i ett formbröd, pannkakor, vanligt bröd, några goda pålägg och lite frukt. Ja och så en kanna gott te till det. Mätt och go blev man i alla fall. Så pass mätt så att jag gick och la mig och sov ett par timmar till. Ja men det är ju i alla fall söndag och vilodag. När jag vaknade blev det kaffe och en rolig film. Därefter blev det äntligen en efterlängtad promenad. Jag hade tänkt att gå redan efter brunchen men då var jag för trött. Men bättre sent än aldrig som man säger. Ja det var den helgen det. Nu stundar en vecka med 5 arbetsdagar framför mig. Så vi ses och hörs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar