söndag 31 mars 2013

Ikea

Idag gjorde vi en liten tripp till Ikea för i ett svagt ögonblick för någon vecka sedan så lovade jag min son att han skulle få en bäddsoffa. Så sagt och gjort. Under den tidiga eftermiddagen anlände vi till Väla i Helsingborg. Och mycket snart hittade vi både en soffa, ett bord samt två skrivbord som vi skulle ha med oss hem. Så då gick vi och fikade. Lite senare stärkta av räksmörgås och kaffe fortsatte vi på prylavdelningen där vi inhandlade diverse burkar till köket samt lite kuddar och filtar till den nya tonårs soffan. Sonen hittade bra krypin ställen. Nej han är inte typ 7 år men kan vara lite leksen av sig ibland ändå.


Efter mycket om och men så fick vi äntligen betala för det vi skulle ha förrutom soffan som vi fick vänta på till efter stängningsdags eftersom de inte kunde plocka fram någon innan. Den var nämligen slut på ta själv lagret.
Men till slut hade vi baxat ut allting till bilen och jag insåg ganska snabbt att om vi över huvudtaget skulle få plats så var vi tvungna att plocka ur soffan ur kartongen. Men skam den som ger sig. In i bilen skulle det. Och jag snor ett uttryck från en annan blogg som jag läser: Jag höll på att både  få framfall och kissa ner mig av skratt innan vi tryckt in det hela i bilen. Men det gick......


Ja det fanns inte mycket plats att röra sig på, men hem kom vi och efter någon timmes skruvande så hade vi nått ett resultat.....


Jo då, även en blind höna kan hitta ett korn då och då...
Det var i alla fall en trevlig dag med många skratt och härligt umgänge. Skrivbordet får vi skruva i hop i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar