onsdag 20 mars 2013

vårdagjämning och påskpyssel

Ja i dag ska det vara vårdagjämning ...i alla fall enligt almanackan men ute snöar det . Ja ja jag gnällde om vädret i går så det får vara bra med det. Idag har jag varit och klippt mig på Eurostop och passade då på att smita inom en pysselaffär och köpa hem lite band och annat som jag sedan använde till att klä om min krans som jag har ovanför matbordet. Så nu har den fått byta om från julklädnad till vårklädsel. Det blev vita band vita fjädrar och ett rosa pärlband. Ljusslingan med stjärnor får dock vara kvar för det är nog inte så lätt att hitta en slinga så här års.


Häromdagen när jag var på Maxi så föll jag för de här äggen i härliga färger så det blir en bild på dem också.

Så nu är det påskpyntat på Skånegatan. I alla fall inomhus så får vi se om det blir bättre väder så att man kan sätta ut lite påskris på trappen också. Ja jag vet att man kan göra det även om det inte är varmt men det lockar inte att pyssla utomhus ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar