torsdag 26 september 2013

När man får något i skallen

Jag fick för mig i dag att jag skulle cykla in till stan och leta efter en ljust grå pennkjol. Helt plötsligt när jag satt framför tvn i morse fick jag detta för mig.

 Typ som denna på bilden
Så sagt och gjort så cyklade jag in till stan och började min jakt. Jag var runt i nästan alla affärer som jag brukar gå i och min sista anhalt var Åhlens. Där hittade jag flera kjolar som tilltalade mig dock i svart men jag köpte en i alla fall. 299 pickadoller fick jag betala för den här skapelsen.


Kjolen är en stilren rak kjol i klassisk modell i lite vaxat material. Nöjd så långt cyklade jag hemåt men helt plötsligt slog det mig att Emmaus säkert har likadana kjolar till ett billigare pris. Så jag cyklade dit och mycket riktigt hittade jag en liknande den jag redan köpt men för det facila priset av 80 kronor. Varför tänkte jag inte på detta med en gång?

Denna kjol var även lite mer arbetad för den har klädda knappar i midjan. Dessutom hittade jag en vinteraktig kjol även den för 80 kronor. Så nu är dilemmat....Ska jag behålla alla kjolarna?  Eller ska jag lämna tillbaka den som jag köpte på Åhlens? Den sitter jätteskönt på och jag gillar kjolar så jag kommer säkert att använda de allihop...Ja jag får fundera på detta en stund. Under tiden får ni kika på min vintriga kjol som jag tog på när jag kom hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar