lördag 21 september 2013

Veckan som gick

Nu har det varit bloggtorka här igen så det är dags att rycka upp sig. Jag vet inte varför det blir så för jag tycker det är roligt att skriva men ibland räcker nog inte tiden till. Veckan som gått har varit intensiv men väldigt rolig för jag har efter 11 år på samma avdelning börjat på en ny. Jag har gått från en demensavd till en vanlig äldreboendeavdelning. Och vilken skillnad det är. Även om jag har haft fullt upp att lära mig alla boendes namn och alla rutiner på avdelningen så har jag ändå haft mycket energi kvar när jag kommit hem. Som tur är så känner jag alla som jobbar på avdelningen mer eller mindre för vi har ju trots allt jobbat under samma tak i många år. Det har varit en väldigt rolig vecka jobbmässigt sett.

Träningsmässigt så har veckan också varit bra. Jag tränade gympa i måndags, hamnade med seniorerna på cirkelgym i onsdags och körde en kombinerad fredagsspecial i går med hälften indoor walking och hälften cirkelgym. Just cirkelgymsdelen var extra rolig för vi hade den här snyggingen  som ledare och han pushade på oss och höll emot tyngderna så att det blev extra jobbigt och spred glädje och energi i gruppen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar