tisdag 10 december 2013

Julens små måsten

Ja här hos familjen Wiberg är det inte jättemycket som är rött under julen men det finns ett par saker som måste komma fram. Här kommer några saker. Och för er som följt min blogg något år eller så...ja vad ska man säga....favoriter i repris :)


Den här ljusstaken fick jag i julklapp av min dotter för ett antal år sedan och jag fullkomligt älskar den.


Tomteparet som jag fick i julklapp för många år sedan måste alltid sitta i soffan eller som i år i min dagbädd.

 Tomten som jag målade till julen 1996 står alltid på tavelhyllan


Denna broderade jag för många år sedan när barnen var små och den talar ju för sig själv vart den hänger


 Den här gjorde jag även den när barnen var små och den hänger alltid i köket


Det här lilla busiga tomteparet får också vara i köket. De har stått på lite olika platser under årens gång men i år som sagt i köket.

 Det här tomteparet som egentligen är salt och pepparkar målade jag i mitten av 1980 talet. De har sin självklara plats i fönstret i köket.


Som avslutning kommer en tomte som inte alls är röd men som är mig mycket kär. Han får stå vakt i hallen och skydda familjen mot inkräktare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar