söndag 29 december 2013

Årskrönika 2013

Ja så var det dags igen för min årliga krönika, en sammanfattning av året som gått. Så håll till godo

Januari
Ja den månaden gick mycket i träningens tecken ser jag när jag tittar tillbaka. Strax innan min födelsedag åkte min dotter och hennes sambo med några andra vänner till Asien och de skulle bli borta i två månader. Och så var det ju min födelsedag. Ja det var nog det som hände den månaden.


Present från min dotter. Perfekta för mig som ofta fryser om fötterna.

Februari
Ja i februari var jag på 1 års kontroll efter min operation. De var nöjda och jag var nöjd. Vågen hoppade även ner till 60 talet under den här månaden. Så klart följde jag min dotters resa genom asien med spänning och jag rapporterade att de nu kommit till Vietnam. Och sist men inte minst så uppmärksammade jag att om det hade varit 29 dagar i februari det här året med så hade det datumet varit min årsdag för min operation men jag fick ta det den 28e i stället.


Ja det är mer än 50 kg mellan dessa foton 


Mars
Det här var månaden då jag började ladda inför vårruset. Det var också månaden när min dotter och sambo äntligen kom hem igen efter sin drömresa. Jag hetsade upp mig över att inte Yohio vann den svenska uttagningen till eurovision och vi var på en namngivningscermoni för min brorsdotterson som bor i England men som var hemma lite tillfälligt.

Isaac med sin morfar

April
I april var jag på ett klädbytarkväll hos min dotter och det var en minnesvärd och rolig tillställning. Det gick ut på att man tog med sig kläder som man inte längre ville ha och la det i en hög. Sedan var det bara att rota tills man hittade det som man ville ha. Jag fick med mig en massa nya kläder och skor hem.


Vi fick också reda på att våra hyresvärdar skulle sälja huset som vi bor i och det kändes väl lite osäkert. Vi visste ju inte vilka som skulle köpa men tack och lov så blev det jättebra i slutändan.

Maj
Ja i maj var det då äntligen dags för vårruset. Det var osäkert in i det sista om jag skulle kunna deltaga för jag fick feber några dagar före starten. Men det gick bra även om jag inte orkade springa så bra som jag hade tränat för , men jag tog mig runt på ca 38 minuter och det var jag nöjd med.

Vi firade vår femåriga bröllopsdag, morsdag och så var jag på en superbra hälsoföreläsning. Jag plockade även fram ett par gamla byxor och stoppade båda benen i ett.


juni 
Ja detta var månaden då min äldste son tog studenten. Vi hade festen i en källarlokal i Oskarström och den var väldigt lyckad. Dagen efter överraskade min dotter sina syskon med respektive med en resa till Polen.

Det var också månaden då jag skrev om att jag kanske skulle börja plugga. tråkigt nog kom jag inte in på den utbildning som jag hade tänkt mig.

Juli
Ja juli gick i semesterns tecken. Vi åkte några dagar till Tyskland där vi besökte Burg och Lubeck. Det var varmt och skönt och vi badade någonstans vid Travemunde.

Det var också då vi äntligen fick tummarna ur och fixade till vår hall som jag blev riktigt nöjd med. En vägg med romantiska rosor och resten vitt. - det är min melodi.



Den här månaden besökte jag även arosfortet samt var en runda i Ullared och köpte en massa bra böcker. Jag köpte bla en bok som heter Rosengädda nästa som jag varmt rekommenderar. Jag har precis läst klart uppföljaren som heter larma rädda släck i Rosengädda och som var lika bra som den första boken.

Augusti
I augusti fortsatte vi lite med inredningen i hallen samt med den garderob som finns där. Jag var också nere i Ängelholm och köpte en dagbädd som jag har i vardagsrummet och som jag tycker väldigt mycket om. Där har jag suttit läst många bra böcker eller vilat en stund.


Idag är den fylld av fina prynadskuddar. Den här månaden pysslade jag mycket med olika saker och en av dagarna visade vågen på 65 kg. Den ville inte riktigt stanna där men den har pendlat mellan 65 och 66 kg. Men under julen har jag gått upp minst ett kilo till men det fixar vi snart igen efter nyår. Jag hoppas att jag ska kunna gå ner ytterligare ett par kilo under våren. Det är i alla fall min målsättning.

September
I september beställde jag och min dotter vår resa till den underbara staden Barcelona. Två av mina barn har sina födelsedagar i september så vi firade dem och så tränade jag en del. Jag provade då för första gången på grundfys och det passet har jag varit flera gånger på sedan dess.

Oktober
Ja det var då vi reste till staden Barcelona. Vi åkte en tisdagskväll och kom hem på lördagen. Jag blev förälskad i staden och hade kunnat flytta dit vilken dag som helst.


Ja i oktober kom stormen Simone med full kraft men vi blev inte särskilt drabbade av den. Det var också den här månaden som jag hade som mest julkänsla tror jag...konstigt nog.

November
Ja den här månaden pysslade jag lite mer och förberedde inför julen. Jag köpte kransar till mitt vitrinskåp som jag blev väldigt nöjd med.

Jag bakade goda saffransbiscotti och tränade lite. Ja det verkar inte ha hänt speciellt mycket den här månaden.

December

Ja så blev det då äntligen jul och jag myste i massor. Jag fick fina julklappar både av min man och från jobbet. Vi fikade och åt alldeles för mycket julgodis men det är väl som det ska när det är jul. Ja och så idag är det ju två årsdagen av pappas bortgång men det uppmärksammade jag i går. Ja det var mitt år i ord och bild. Ska bli spännande att se vad 2014 för med sig. Den som lever den får se.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar