onsdag 23 januari 2013

Då och nu

Innan min operation så gick jag hos en dietist för att få lite hjälp och stöd. Vi var inte alls på samma linje vad gällde min op. Hon hade hellre sett att jag försökte gå ner på traditionellt vis men men. I alla fall så handlade våra samtal mycket om motion och att få in den i vardagen. Vi gjorde upp ett slags schema som gick ut på att jag skulle gå till och från jobbet vissa dagar samt längre promenader de dagar jag var ledig. Jag upplevde då att dessa vardagliga promenader var ganska jobbiga. På morgonen kände jag mig alltid stressad och på eftermiddagen så var jag trött efter jobbet och ville komma hem så snart som möjligt. Tänk så annorlunda allting är idag. Nu tycker jag att de här promenaderna är en walk in the park. Som tex i morse så upptäckte jag att jag var sen och gick inte hemifrån förrän 07,40. (börjar jobbet kl 08,00). Trots denna vetskap gick jag och raskt dessutom för jag stämplade in 07,56. Om detta hade varit före min operation så hade jag tagit bilen för jag hade kommit för sent om jag hade gått.  Men numera vet jag att jag hinner och att jag kan gå raskt, trots snö och is. Ja det var några av mina funderingar som jag hade när jag gick idag till och från jobbet.

Ikväll blir det afro. Det är också en sådan sak som blivit väldigt annorlunda. Ett motionspass efter jobbet skulle vara jättejobbigt förut. Idag ger det mig en massa energi. Detta är tredje passet på tre dagar och jag älskar det!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar