torsdag 31 januari 2013

Kanske inte den bästa träningdagen

Idag var det tungt att gå till gymet. Jag hade ingen motivation när vi skulle gå dit och när jag väl var där kändes det tungt och jag hade huvudvärk och kände mig nästan lite sjuk. Men jag tog mig i genom men på  vissa utav maskinerna gjorde jag väl inte något toppresultat idag. Där emot på trx banden så gjorde jag 2 x 20 repetitioner i stället för 2 x 15 . Trx band är två band som hänger ner från taket med öglor i ändarna där man stoppar in fötterna. Sedan ställer man sig i planka med raka ben ihop hållna. Sedan drar man in benen mot magen 20 ggr, vilar lite och så likadant en gång till.

Här ser ni lite olika övningar men jag menar den första av övningarna på rad två.  Dessutom slog jag idag nytt  personligt rekord på plankan på gymet. Jag stod i 2 minuter exakt. Personligt rekord är 2,32 men det gjorde jag här hemma när jag tävlade med sonen och då hade jag ju inte gjort något annat ansträngade innan. Så allt blev inte dåligt idag, även om det var motigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar