torsdag 31 januari 2013

När man behöver en jacka

Nästa vecka ska jag följa med min mamma på en av hennes väninnors begravning. Då skulle jag gärna vilja ha en mörk eller svart jacka på mig men den vinterjackan jag har i år är vit. Mina kappor som jag har haft förrut om åren är ju av naturliga skäl alldeles för stora. Jag vill inte heller köpa någon mer vinterjacka i år för förhoppningsvis nästa år är jag  i den storleken jag kommer att vara hädanefter och då kommer kanske en jacka jag köper i år kanske vara för stor. Ja så vad gör man då? Jo man passar på att botanisera bland dotterns jackor när man ändå är i hennes lägenhet och vattnar blommor ( de är ju på asienresa) Och kan man tänka sig, där hänger en svart alldeles lagom jacka som jag helt fräckt lånar utan att fråga.
Ja här följer bildbevis. Jag har inte fixat frisyren efter gymet och duschen idag men titta på jackan och inte på mig.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar