fredag 15 februari 2013

Ett års kontrollen

Ja idag har jag varit nere i Lund på min 1 års kontroll. Tråkigt nog så var en av läkarna sjuk så några av de som jag opererades samtidigt som hade fått återbud och ny tid. Så det var bara en äldre dam från Ullared som jag träffade igen.
I alla fall så hade jag bla minskat 38 cm i midjan och har i dag ett midjemått på 80 cm. Dessutom har jag gått ner 50 kg i vikt totalt sett och 42 kg sedan jag var där inför operationen. Så de var jättenöjda och jag är också jättenöjd. Det enda provet som var lite lågt var mitt D vitamin så läkaren sa så här:
- Ja det är inte ofta läkare ordinerar det här men du ska ut och sola så fort tillfälle ges!! Så om ni ser någon som sitter med näsan mot solen i vår så är det jag!!!



Sedan pratade vi också om min vikt och att den stannat av för tillfället men det tyckte han inte heller alls var konstigt eftersom jag tränar så pass mycket att jag omvandlar fettet till muskler. Så den bästa fettförbränningen enligt honom var promenader och löpning så i helgen blir det långpromenad och när snön har gett med sig så blir det att bege sig ut i löparspåret igen.




Vi pratade vidare om operation av lös hud och han tyckte absolut att jag skulle söka för en bukoperation. Som han uttryckte det så om du nu har kämpat dig till en snygg kropp så tycker jag absolut inte du ska skämmas för att snygga till den ytterligare. Han sa dock att jag skulle vänta tills framåt hösten för först då ska vikten helt ha stabiliserats. Jag frågade om mitt gäddhäng och även det tyckte han att jag skulle fixa till men det får man bekosta själv. Så sa han ...ja börja redan nu att spara en 1000 lapp per månad så har du till en operation så småningom...lätt för dig med din läkarlön tänkte jag då  hmmm absolut tänkte jag.
Så sammantaget menade han att jag ska vara stolt och nöjd över det som jag åstakommit och det är jag verkligen.
Nu stundar helgen. I kväll blir det familjemys med på spåret ....är det final i kväll? Jag tror det. I morgon blir det långpromenad och sedan på kvällen ska jag hem till en god vän och ha lite tjejkväll med melodifestivaltittande. På söndag blir det nog ett gympa pass och sedan börjar veckan om igen. Ha en skön helg alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar