onsdag 20 februari 2013

löpning och asienhälsning

Jag bara väntar på att vintern ska ta slut och det ska sluta att vara halt så att jag kan ge mig ut i spåret igen. Mitt mål är ju att jag ska springa vårruset denna våren. Det finns dock ett orosmoment och det är min hälsena. Jag har haft ont i den till och från ett tag nu men den senaste veckan har jag inte känt någonting. Men så i går på boxingen så i den sista ronden när vi kör ruscher så helt plötsligt gjorde den jätteont igen. Och idag när jag var ute på långpromenad till dotterns lägenhet för att vattna lite så gjorde den sig påmind även då. Först kändes det ganska ok även om den värkte lite. Sedan tyckte jag att det onda försvann helt men på hemvägen så hade jag så pass ont att jag fick halta hela vägen hem. Suck!!!


Men jag får väl smörja den med siduro salva och hoppas på det bästa. Jag träffade i alla fall en kompis på ett fik nu på eftermiddagen och vi hade en trevlig pratstund över en kopp kaffe / te. Och så ringde dottern från Vietnam nu på kvällen och det var jätteskönt att höra att allt var ok. De mådde bra och där de befann sig var det varmt och skönt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar