tisdag 22 oktober 2013

Annorlunda helgsnacks

Idag råkade jag av en händelse komma in på en matblogg som jag fann väldigt intressant. Den hette vardagsmat a la Jess http://vardagsmatalajess.blogg.se/.  Där hittade jag ett recept på nyttiga bollar som negerbollar fast utan choklad i . Hon kallar dem proteinbollar med bär och det är precis vad det är. Inget socker eller fett i, bara naturligt från nötter och bär.

15-20 st

3 dl havregryn
1 dl sötmandel
3 msk proteinpulver med vaniljsmak ( jag hade skogsbärssmak i mina )
1,5  dl frusna bär ( jag hade blåbär )
3 msk naturell kvarg ( jag tog naturell filmjölk som var extra proteinberikad )
0.5 tsk vaniljpulver ( inte att förväxla med vaniljsocker )

Allt detta körde jag i matberedaren till en smet som jag sedan rullade små bollar av och som jag rullade i kokos. Ska bli spännande att testa till filmmyset i kväll .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar