måndag 21 oktober 2013

Dagens bak och årets glögg

I helgen när jag jobbade så hittade jag ett väldigt enkelt recept på en småkaka som jag provade att baka idag. Jag bakade den mycket med tanke på min man som fullkomligt älskar jordnötssmör.

Receptet är så här:

340 gram jordnötssmör ( jag valde den med crunch )
1 dl råsocker
1 lättvispat ägg

Rör ihop ingredienserna och klicka ut till små bollar. Jag gjorde mina i muffinsformar.
Grädda i 12 minuter i 200 graders ugnsvärme.  Thats it. 


Efter provsmakning kan jag säga att det var ganska goda men man måste nog vara förtjust i jordnötter för att uppskatta dem. Under tiden jag mumsar i mig min kaka så kan jag berätta att jag var på systemet idag och la vantarna på en flaska av årets glögg. Jag hade redan fått reda på att i år så talar man inte om vad det är för smak utan man ska få smaka och gissa sig till det. Men jag fick lite inside information av hon som tog betalt i kassan, Enligt henne så skulle smaken vara....Ja ni som inte vill veta utan vill smaka själva, ni kan sluta läsa nu men för er andra så kan jag berätta , allt enligt denna expedit att årets glögg ska smaka......


Pepparkaka!!! Ja det återstår att se på torsdag. Då kommer min ena svärfar hit från Stockholm och ska stanna över helgen så då tänkte vi avsmaka denna dricka ihop med lite pepparkakor och ädelost. Det ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar