torsdag 31 oktober 2013

När kommer julen?

Ja ok jag vet när julen infinner sig men här har den redan börjat komma så smått. I alla fall julkänslan. Och egentligen ska jag inte säga så smått för den har helt plötsligt infunnit sig med full kraft. För som någon kändis en gång ska ha sagt " Julen är ingen högtid - det är en känsla " och det stämmer verkligen in på mig.


Vad har då utlöst detta? Jag vet inte riktigt men denna veckan har gått i feberns och förkylningens tecken och jag har varit hemma från jobbet. Så häromdagen fick jag för mig att jag skulle plocka fram mina gamla sparade jultidningar. Så där har vi det antagligen.


För mig är inte julen det här med julklappar. Det skapar mer stress än vad det är mysigt. Nej det är något helt annat. Så här är mina lista över vad som är jul för mig:

* massa tända ljus, helst vita eller med lite glitter på, gärna något doftljus med juldofter
* blommor . Vita så klart samt ett litet granskott i en glasburk precis som jag hade förra året
* hembakat. Både fikabröd och lite godis
* den underbara julmusiken
* och som sagt känslan av jul,  den gillar jag
* maten man äter och umgänget med familjen.




















Ja ungefär så är det. Så till helgen ska jag nog baka lite. Kanske rent av saffranssemlor som jag älskar. Man behöver inte nödvändigtvis ha grädde på utan jag kan äta dessa små goda bullar som de är också.


Så god jul på er så här den 31 oktober

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar