måndag 10 oktober 2011

Dagens boktips

Eftersom det är regnigt ute idag så tänkte jag komma med några boktips. Jag gillar deckare så böckerna blir av den genren idag.
Den första boken jag vill slå ett slag för är En nästan vanlig man. Den är skriven av Buthler och Öhrlund och är en kittlande men också ganska hemsk berättelse om vad några vanliga rika stockholmskillar väljer att göra och att få en kick av. Det är en bok som man helst vill sträckläsa enligt mig. Den här boken hade de kunnat göra en kanonfilm av, tycker jag. Det har även kommit en uppföljare som heter Grannen. Dock har jag inte läst den ännu men jag hoppas kunna göra det snart.

Nästa boktips är egentligen en serie om i dags läget fyra böcker. Dock har jag inte läst den fjärde boken i serien men jag väntar på att den ska komma ut i pocket för de andra är i det formatet. Bokserien heter Hammarbyserien och är skriven av Carin Gerhardsen. De tre böckerna  jag har i min ägo är pepparkakshuset, mamma pappa barn och vyssan  lull.  De är spännande och nervkittlande allesammans, och man får följa samma polisutredare i alla böckerna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar