måndag 31 oktober 2011

Måndag och ledig

Åhh så skönt det är när man har jobbat klart sin helg. Jag njuter alltid lite extra på måndagen. Idag styrde jag kosan ner till Mellbystrand och gick en sväng på Maxi och de småaffärer som ligger i anslutning till den affären. Jag var bla ute efter en kofta som min lilla mamma ska få i födelsedagspresent men jag hittade ingen som jag trodde att hon kunde tycka om.
Jag var även inne i den fina blomsteraffären som ligger alldeles innanför ingången. Där hittade jag en fin ljusbricka som jag har ställt på matrumsbordet.

 När jag hade handlat klart gick färden vidare mot Laholm och kyrkogården och jag var på en kompis grav och satte en blomma och la ett stenhjärta. Det är på dagen fem år sedan han tog sitt liv idag och imorgon skulle han ha fyllt 41 år. Mina tankar går förstås till hans föräldrar och hans barn idag.

 Eftersom jag är lite häxig av mig så är det idag en stor högtid inom häxkulturen nämligen Samhain. Man kan nog säga att det är min absoluta favorithögtid inom denna genre. Så i kväll blir det middag och därefter chokladfoundue med jordgubbar, bananer, äpplen och andra godsaker att doppa. Och kanske dammar jag även av  tarotkortleken och spår mina familjemedlemmar med den.  Buuuuhu på er !!!!

1 kommentar:

  1. Ta med den där Tarotleken på söndag och spå mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-)
    Hälsningar Ewa.

    SvaraRadera