lördag 15 oktober 2011

Lördag och ledig

Så var det helg igen. Veckorna går ganska fort ändå fast det känns som om tiden står stilla i vissa lägen. Idag står det fixa bilen på schemat. Den ska in på besiktning snart så det är dags att städa den lite, byta vindrutetorkare och få den besiktningsklar. Förra året fick jag anmärkning på en lampa framtill som inte var av rätt färg. Ja alltså själva glödlampan var av fel färg. Hur den har kommit dit har jag ingen aning om för vi har alltid lämnat in bilen på service förut, men nu när Johan studerar så är kassan lite skralare och vi får försöka ordna med det hela själv. Ja jag vet...lampan skulle ju ha bytts redan när jag fick anmärkningen på den....men månaderna har bara rullat på och man tänker att ja men det ska jag fixa....och nu är det dags för besiktning igen.  Och när besiktningen är överstökad kommer det som jag tycker är ännu tråkigare nämligen bilskatten. Varför kan man inte få betala den månadsvis på autogiro? Nej det går inte. Alla pengarna ska ut på en gång ...och visst jag är vuxen och jag har vetat om detta hela året så jag borde ha lagt undan pengar. Men nu har det inte blivit så, så det är väl bara att bita i det sura äpplet och punga ut med pengarna...

Oj vad det blev gnälligt idag. Jag som hade tänkt skriva om att solen lyser så härligt ute och vi ska åka ut och hälsa på mina gamla föräldrar efter bilstädningen. Därefter väntar lite lördagsmys i soffan. Det får inte bli för sent i kväll dock för jag ska vara på jobbet kl 07.00 i morgon. Så har en riktigt härlig solig ledig lördag alla för det ska jag ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar