måndag 17 oktober 2011

Måndag och härlig höstsol

Idag är jag ledig och jag har bara latat mig hela dagen. Eftermiddagen har jag spenderat med ett antal avsnitt av sex and the city. Jag köpte boxen för några år sedan och för en tid sedan så började jag titta på dem igen. Jag älskar verkligen den serien.
Idag är det en sådan där härlig höstdag. Solen silar igenom träden på det där höstliga viset. Det är svårt att fånga på bild, i alla fall med min kamera, men jag tänkte i alla fall lägga ut en bild på det.

Men i kväll händer det i alla fall saker för jag ska på tjej träff. Det är en liten tradition som har infallit varje månad utom i juli  varje år sedan 1991. Från början var vi fyra tjejer men med tiden har vi reducerats ner till tre. Vi äter lite mat , snackar lite skit och spelar kort. Förr när våra barn var små så var vi mer ambitiösa. Då målade vi korgar, broderade och sydde. Men som sagt i dagsläget är det kortspel som gäller...så må bäste man  eller ja kvinna vinna i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar