torsdag 30 maj 2013

Hälsoföreläsning

Igår var jag och en god vän på en föreläsning och hälsa som anordnades av Maxi flygstaden här i Halmstad. Biljetterna kostade i vanliga fall runt 200 kr men eftersom vi är icakunder så fick vi köpa dem för 50 kr stycket. Och det var väl värda pengar för vi fick både hälsofika, modevisning och en två timmars superbra föreläsning. Dessutom lottade de ut jättefina saker, bla cyklar grillar och en tassimo kaffemaskin som jag gärna hade velat vinna men som jag tyvärr inte gjorde.

I alla fall så träffade jag min kompis på stan och vi gick och åt en god sallad innan det var dags att dra sig mot teatern. Det var dock ett dumt drag eftersom de serverade supergoda laxsmörgåsar på grovt rågbröd, massor av frukt och nötter samt bubbelvatten och kaffe. Allt var jättegott men eftersom vi redan hade ätit så orkade vi inte med så mycket av det goda som serverades.

Efter ett tag fick man inta sina platser och kort därefter startade modevisningen med barn och ungdomar.


Bilderna är tagna med min Iphone så det är verkligen ingen superkvalitet.
Sedan satte föreläsningen i gång och jag säger bara...vilken föreläsare, vilken inspiratör. De två timmarna sprang iväg på lite grann. Föreläsaren hette Mats Petersson och vill ni kika närmare på honom så finns det en hemsida : http://www.matsvision.se

I alla fall så pratade han om en massa bra saker. Tyvärr minns jag inte allt just nu men vi fick i alla fall med en skiss hem över ett livshjul kan man säga där varje eker representerar en viktig pusselbit i livet. Går en eker sönder så kan man klara sig ändå men om tex tre ekrar ryker så trycks hela hjulet samman. Och så är det med livet också


När vi tillslut fick bege oss hemåt så fick vi en enorm goodiebag med oss hem. Det var den största goodiebag jag någonsin fått. Här är ett kort på lite av det som fanns i


En riktigt underbar kväll som gav styrka och inspiration för många dagar framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar