lördag 4 maj 2013

Om att vara sjuk

Ja titeln låter nog allvarligare än vad det är. Jag har bara fått lite feber men jag avskyr att vara sjuk. Det är fint väder ute och hade jag varit kry så hade jag säkert varit ute på en härlig promenad vid det här laget. Ja ja jag får nöja mig med öppet fönster och att titta ut på det hela.
I alla fall så var jag sjukt sugen på blåbär här på förmiddagen och trots att maken redan varit en runda och handlat frallor på morgonkvisten  så drog han iväg igen för att införskaffa detta åt sin hustru. Jag har världens bästa man!!!!! <3

Underbart goda var de. Igår lyckades jag trots ganska hög feber att tillreda en fisksoppa som jag hoppas ska göra mig frisk igen. Jag preparerade den med ingefära och annat nyttigt som fanns i kylskåpet och den åt vi upp det sista av idag till lunch.

Ja resten av dagen går nog i vilans tecken vare sig jag vill eller inte. Jag är sjukt rastlös samtidigt som jag är orkeslös och den kombinationen är jobbig. Jag hoppas att jag är bätte i morgon. Om jag är det ska jag gå en promenad och hämta krafter inför måndagen då det äntligen är dags för vårruset. Det ska bli fint väder har jag hört så det skulle vara surt att missa detta event när jag har laddat så länge för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar